Otestujte sa v jednoduchom kvíze. Desať až deväť správnych odpovedí znamená, že máte teóriu zdravého stravovania v malíčku. Osem až sedem správnych odpovedí vypovedá o tom, že máte prehľad a šesť a menej svedčí o tom, že zo stravovania zvyčajne príliš veľkú vedu nerobíte. Ako na tom ste?

1. Viac vitamínu C má červená paprika alebo pomaranč?

  • a) červená paprika
  • b) pomaranč
  • c) majú rovnako

2. Aj kivi je bohaté na vitamín C. Ktorá zelenina má zhruba rovnaké množstvo tohto vitamínu?

  • a) šalátová uhorka
  • b) brokolica
  • c) cuketa

3. Ktorý olej je najvhodnejší na vysmážanie?

  • a) kokosový
  • b) slnečnicový
  • c) olivový

4. Koľko základných živín by sme mali prijímať z potravy?

  • a) 3
  • b) 4
  • c) 5

5. V jednom vajci sa nachádza 6 g bielkovín. Je to také isté množstvo, ako keď vypijete 250 ml

  • a) matcha čaju
  • b) kefíru
  • c) sójového mlieka

6. Cukry, škroby a vláknina sú základné kategórie

  • a) sacharidov
  • b) bielkovín
  • c) tukov

7. Najvýdatnejším zdrojom energie sú

  • a) sacharidy
  • b) tuky
  • c) bielkoviny

8. Hladinu pohlavného hormónu u mužov priamo úmerne ovplyvňuje

  • a) vitamín A
  • b) vitamín B
  • c) vitamín D

9. Ktorý orech sa pýši tým, že len sedem vylúskaných škrupiniek obsahuje 100 % množstva odporúčanej dennej dávky rastlinných omega-3 mastných kyselín?

  • a) vlašský orech
  • b) lieskový orech
  • c) pistácie

10. Hoci vháňa slzy do očí, vyhýbať by sme sa mu nemali, lebo ide o potravinu s obsahom vitamínu C až 117 mg na 100 g. Reč je o:

  • a) čiernom korení
  • b) chrene
  • c) cesnaku

Správne odpovede: 1a, 2b, 3b, 4a (bielkoviny, tuky, cukry), 5c, 6a, 7b, 8c, 9a, 10b

Foto: Shutterstock