Sú plné chutí a spôsoby, ako ich pripraviť, by nedokázal spočítať ani Chuck Norris. Dobrá správa však je, že chutne namiešaný šalát nie je žiadna veľká veda. Stačí mať doma zopár základných ingrediencií a zvyšok dokupovať sezónne.

1. Zelenina sa skutočne dá využiť na viac ako tisíc spôsobov. Skvelá večera, ľahký obed, príloha ku  grilovanému mäsu? Ale... aby bol šalát dokonalý aj čo sa výživových odporúčaní týka, zelenina stačiť nebude

2. Pridať treba bielkoviny: chudé mäso, vajcia, syry, ryby, plody mora alebo rastlinné zdroje bielkovín (tofu, tempeh). Postarajú sa o to, aby šalát lepšie zasýtil.

3. Kde je tuk, tam je chuť. Lyžica extra panenského olivového, repkového alebo iného oleja je v prípade šalátu tiež na mieste. Prípadne trochu majonézy. Alebo orechov a semienok. Vhodne zvoleným olejom doplníte mastné kyseliny a podporíte vstrebateľnosť vitamínov a iných prospešných látok, ktoré nedokážeme bez tuku spracovať. Aj o tom predsa šalát je.

4. Bez energie zo sacharidov by to nešlo. Zastúpia ich strukoviny a cestoviny. Prípadne kúsok celozrnného pečiva alebo knäckebrotu.

5. Šalát má voňať a chutiť. Nakoniec pridáme trošku byliniek, soli, korenia, dresingu, bieleho jogurtu, horčice alebo octu a hotovo.

Foto: Shutterstock