Od návštevy v reštaurácii si v rámci bežného štandardu sľubujeme kvalitné jedlo, dobrý servis a príjemné prostredie. Niektoré reštaurácie a koktejl bary sú však také, že sa do nich musíme vrátiť a znovu zažiť explóziu zmyslov.

O obľúbenosti reštaurácie či baru, rozhodujú viaceré faktory, avšak osvedčený a ideálny recept na úspech neexistuje. S určitosťou však môžeme povedať, že jedným z hlavných atribútov je dobrá a kvalitná kuchyňa pod taktovkou šikovného šéfkurácha. Keď sa rozhodneme, že pre nás jedlo pripraví niekto iný a nebudeme obedovať, či večerať doma, vyberáme si reštauráciu, kde očakávame jedlo pripravené z kvalitných surovín tým správnym spôsobom. Je to takmer polovica úspechu, dokázať ponúknuť nápaditú a kvalitnú stravu alebo nápoje. Ďalšími dôležitými atribútmi vysokej návštevnosti sú kvalita servisu, prostredie a atmosféra, ktoré nás pri gurmánskom zážitku sprevádzajú. Nie všetky reštauračné zariadenia majú šťastie, prevádzkovať takýto krásny biznis. My vám tých úspešných radi predstavíme.

Výnimočných je len pár

Reštaurácia Pán Ryba (Fish & Seafood Restaurant & Fish Market, Košice) v štýle severského minimalizmu láka svojou modrobielou terasou už z diaľky. Nachádza sa neďaleko vlakovej stanice na Mlynskej ulici. Okrem výborných jedál pripravovaných výlučne z rýb a darov mora pod vedením šéfkuchára Róberta Michalka je výnimočná  tým, že funguje aj ako fish market (predajňa čerstvých rýb). Majiteľa reštaurácie Branka Pinjatiča sme sa opýtali, čo najradšej ponúkajú hosťom. „Je to veľmi osobná otázka, keďže každý z nás má odlišné preferencie. Každopádne si najviac užívame prípravu Sushi, s ktorým sa vieme vyhrať a vidieť to aj na našich sociálnych sieťach ako Instagram @fajnarybka. Čo sa týka teplej kuchyne, radi varíme a pripravujeme úžasné Curry. Ikonická je u nás uramaki rolka s názvom Geisha, je naozaj famózna. Už pri pohľade na ňu človek vie, že ide ochutnať niečo jedinečné. V teplej kuchyni a naprieč Slovenskom vyhráva polievka Tom Yum, ktorá má sladko‐pikantnú chuť. Najprv cítiť sladkosť a následne jemný čili kopanec.“

Úspešný podnikateľ musí mať vízie. Platí to aj pre gastro biznis. „Naším cieľom je zefektívniť prípravu sushi, aby sme skrátili čas objednávky. Keďže dopyt po našom sushi neustále stúpa, zápasíme s priestormi. Ďalšia vízia je vycestovať znova do zahraničia, aby sme mohli priniesť Slovákom a najmä Popradčanom moderné chute Sushi kultúry. Začali sme pripravovať nové špeciálne menu len do vypredania čerstvých surovín. Je oň veľký záujem, takže tento krok sme stihli už v začiatku roka a chceme to udržať.“ Je veľmi dôležité sledovať konkurenciu, alebo je tajomstvo úspechu v niečom inom? „Slovenskú konkurenciu nevnímame ako konkurenciu. Na Slovensku stojí za zmienku Lasai a Fou Zoo. Obzeráme sa skôr do zahraničia a snažíme  sa priblížiť zahraničnej kvalite a jedinečnosti. Slovensko je veľmi malá krajina na vznik konkurencie. V gastro oblasti je nás tu pár. Každý z nás má možnosť ukázať to najlepšie. Nakoniec spoločnosť a trh rozhodnú, u koho si dá zákazník svoj obed alebo večeru.“