Bulgur je mimoriadne zdravá potravina, ktorá je rozšírená najmä v Stredomorí. Hoci prípravu aj konzistenciu by sme  mohli prirovnať k ryži, jeho chuť je odlišná. V kombinácii so zeleninou a kozím syrom je však ideálnou voľbou pre zdravú chuťovku, či ľahkú večeru.

Počet porcií: 4
Príprava: 45 minút

Ingrediencie:

  • 300 g bulgura
  • 1 ľadový šalát
  • 5 väčších paradajok nasekaných na kocky
  • hrsť nasekaných pistácií
  • 100 g mäkkého kozieho syra

Dresing:

  • 150 ml panenského olivového olejaä
  • zväzok hladkolistej petržlenovej vňate
  • citrónová kôra nasekaná najemno
  • šťava z 1 citróna
  • soľ
  • čierne korenie 

Postup:

Bulgur zalejte vodou a varte asi 25 minút. Sceďte. Olej, petržlenovú vňať, kôru a šťavu z citróna spolu rozmixujte. Ľadový šalát prekrojte na menšie kúsky a zmiešajte s paradajkami. Pridajte bulgur a dresing. Ochuťte soľou a korením a posypte rozdrobeným syrom a orieškami.