Nie je zdravá potravina ako zdravá potravina. Každý, kto to so zodpovedným stravovaním myslí vážne, by si toho mal byť vedomý. Existujú totiž jedlá, ktoré sú doslova plné vitamínov a prospešných látok a už ich samotným zaradením do jedálnička podstatne zvýšite kvalitu stravovania. Prečítajte si, ktorých 12 superpotravín by v ňom nemalo chýbať.

1. Losos

Vďaka vysokému obsahu nenasýtených omega-3 mastných kyselín a vysokému podielu bielkovín, vitamínov a ďalších dôležitých živín patrí k najzdravším potravinám.

2. Šunka

Ak údenina, tak šunka s vysokým podielom mäsa. Teda aspoň 90-percentným. S čerstvým celozrnným pečivom alebo zamiešaná vo vajíčkach chutí výborne a ešte je aj zdravá.

3. Vajíčka

Patria k najvýživnejším potravinám na svete. Obsahujú aspoň trochu z každej živiny, ktorú naše telo potrebuje, aby mohlo naplno fungovať.

4. Avokádo

Ovocie s veľmi nízkym obsahom vody a vysokým obsahom zdravých tukov znižujúcich cholesterol. Vynikajúce je v slaných aj v sladkých pokrmoch.

5. Krevety

Nielenže fantasticky chutia, ale sú aj zásobárňou železa, vápnika, sodíka, fosforu, zinku, horčíka a draslíka. Obsahujú aj vitamín A, vitamín E, vitamín D, B6 a dokonca aj vitamín B12.

6. Hovädzie mäso

Patrí k nutrične najvýživnejším druhom mäsa. Pre nižší obsahu tuku stavte pri odľahčenom jedálničku na hovädziu sviečkovicu alebo hovädzie stehno.

7. Mandle

Mandle, ale aj iné druhy orechov, si pokojne doprajte každý deň. Sú prospešné pre mozog aj srdce, chránia kosti, majú protizápalové účinky a vedia rýchlo dodať energiu.

8. Kuracie mäso

Patrí k celosvetovo najviac rozšíreným druhom mäsa. Vďaka svojim nutričným hodnotám má svoje pevné miesto aj v kuchyni, v ktorej sa dbá na zdravé stravovanie.

9. Mladý hrášok

Čerstvý mladý hrášok má dokonalú sladkú chuť a ešte k tomu je bohatým zdrojom antioxidantov – rovnako ako aj ostatné druhy strukovín.

10. Rastlinný olej

Slnečnicový, repkový a olivový by mal mať zastúpenie v každej modernej kuchyni. Vynikajúce a zdraviu prospešné sú aj konopné, sezamové či ľanové oleje.

11. Šošovica

Šošovica, ale aj ostatné strukoviny, je bohatá na bielkoviny, obsahuje minimum tukov a je bohatým zdrojom vitamínov aj minerálov.

12. Karfiol

Zelenina v zdravom jedálničku jednoducho chýbať nesmie. Napríklad karfiol. Môžete ho variť, dusiť, zapekať. Dokonca aj vyprážať - ale to je už celkom iná kapitola.

 

Foto: Shutterstock